29.2.2016 11.00

Mika Pohjosesta Posiva Oy:n myyntijohtaja

Mika Pohjonen on nimitetty Posiva Oy:n myyntijohtajaksi 7.3.2016 alkaen.

- Uraauurtavan tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Posivan kehittämä käytetyn ydinpolttoaineen loppusijoitusratkaisu on herättänyt suurta kansainvälistä mielenkiintoa muissa ydinvoimamaissa. Nyt on oikea aika hyödyntää vuosikymmenten aikana kertynyt erikoisosaamisemme ja edistää suomalaisen loppusijoitusosaamisen kaupallistamista. Meillä Suomessa on joukko yrityksiä, joilla on ainutlaatuista ja monialaista ydinjätehuollon osaamista. Uskon, että Mika Pohjonen osaamisellaan ja kokemuksellaan on juuri oikea henkilö kehittämään alalla toimivien yritysten välistä yhteistyötä ja johtamaan Posivan kansainvälistä palveluliiketoimintaa, Posivan toimitusjohtaja Janne Mokka sanoo.

Pohjosella on yli 25 vuoden kansainvälinen kokemus energia-alalta. Hän on aiemmin toiminut mm. Fortum Oyj:ssä sekä Pöyry-yhtiöissä suunnittelu- ja konsultointipalvelujen myynti- ja johtotehtävissä. Pohjosella on monipuolinen osaaminen ydinenergia-alalta, joka on kertynyt sekä lukuisista projekteista Suomessa, useimmissa Euroopan ydinvoimamaissa ja Lähi-idässä että toimimisesta Kansainvälisen atomienergiajärjestön IAEA:n erityisasiantuntijana.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Janne Mokka, Posiva Oy, puh. 02 8372 3800