14.6.2016 10.00

Posiva Solutions aloittaa toimintansa

Posiva Oy on perustanut palveluliiketoimintaan keskittyvän tytäryhtiön Posiva Solutions Oy:n.

Posivan Solutions Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Mika Pohjonen. Uuden yhtiön hallituksen puheenjohtajana toimii Posiva Oy:n toimitusjohtaja Janne Mokka.

Posivan vuosikymmeniä kestäneen tutkimus- ja kehitystyön tuloksena kehitetty käytetyn ydinpolttoaineen loppusijoitusratkaisu on herättänyt suurta kansainvälistä kiinnostusta.

Posiva Solutions keskittyy käytetyn ydinpolttoaineen loppusijoitukseen liittyvässä suunnittelu-, tutkimus- ja kehitystoiminnassa syntyneen tietotaidon myyntiin sekä konsultointiin. Posiva Solutions tarjoaa asiakkailleen loppusijoitukseen liittyviä, räätälöityjä asiantuntijapalveluja yhdessä laajan alihankkija- ja yhteistyöverkoston kanssa.

- Posiva Solutions voi tarjota valmiita ratkaisumalleja ja palvelukokonaisuuksia ydinjätehuoltoa suunnitteleville yhtiöille paikalliset olosuhteet huomioon ottaen. Palveluliiketoiminnan aloittaminen on perusteltua, sillä monissa maissa selvitetään ja suunnitellaan käytetyn ydinpolttoaineen loppusijoituksen ratkaisemista, sanoo toimitusjohtaja Mika Pohjonen.

- Meillä on ainutlaatuista monialaiseen tutkimukseen perustuvaa tietotaitoa. Osaamisemme ja pitkäaikaisen kokemuksemme avulla asiakkaiden loppusijoitushankkeet voidaan toteuttaa turvallisesti, nopeammin ja kustannustehokkaammin, Pohjonen jatkaa.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Janne Mokka, Posiva Oy, puh. 02 8372 3800
Toimitusjohtaja Mika Pohjonen, Posiva Solutions Oy, puh. 040 525 1417.