3.1.2011 8.06

Työntekijä menehtyi ONKALOssa

Eurajoen Olkiluotoon louhittavassa maanalaisessa tutkimustilassa ONKALOssa tapahtui ihmishengen vaatinut onnettomuus sunnuntai-iltana 2.1.2011. Tapaturma sattui yli 400 metrin syvyyteen ulottuvan tunnelin perällä, missä kolme työntekijää oli rusnaamassa eli rautakangin irrottamassa tunnelin seinissä ja katossa löyhästi kiinni olevia lohkareita. Yksi työntekijöistä jäi irrotettavan lohkareen alle ja menehtyi saamiinsa vammoihin.

Maanalaista tutkimustilaa on louhittu Olkiluodon kallioperään vuodesta 2004 lähtien. ONKALOn louhinnassa ei ole tapahtunut aikaisemmin vakavaa tapaturmaa.

Posiva tiedottaa tapahtuneesta lisää, kun tarkempaa tietoa onnettomuustilanteesta on käytettävissä.

Yhteydet

Toimitusjohtaja Reijo Sundell, p. 0500-595 275